18 Ağustos 2008 Pazartesi

Emzik Böyle Bir Şey Mi?

Dışarıda dolaşırken bakıyorum bebeklerin ağzında bir şey, cok cok sürekli emiyorlar. Ağızlarından çıkarıp iki laf etmiyorlar ki ne olduğunu anlayayım. Ben de ne yapayım anneme sordum: emzik dedi. Annemler bana emzik verme gereksinimi duymamışlar, ben de tabi istememişim. Lakin diğer bebeklerde göre göre canım çekti ne yapayım. Bizimkiler de sonunda pes edip bana bir emzik verdiler. Fakat anlamadığım bir şey var, benim emziğim niye diğerlerininkinden büyük... Meğer emziğe alışmayayım diye bizimkiler oyun yapmış ve bana emzik yerine güvenli meyve -sebze emziği vermişler. Maksat hem benim gönlüm olsun hem de biraz da olsa meyve yiyeyim. Fakat az önce çorbamı içmeyi red ettiğim için savaştan çıkmış gibiyim. Annem bu sefer emziğimin içine şeftali koymuş, tadı da pek güzel canım...

4 yorum:

Adsız dedi ki...

ne kadar şık olmuş ve çok çok tatlı olmuş duru..
ne kadar da çok büyüyor güpgüzelleşiyor gün geçtikçe..
çok çok öpüyorum...

Adsız dedi ki...

Durucum hiç alışma emzige daha iyi Annen çok güzel düşünmüş meyve olayını Zaten durular akıllı olur Bizim duruda dogdugundan beri hiç emzik alışkanlıgı kazanmadı Sadece uyurken oda benim zorumla daha kolay uyusun diye aldı emzigi Şimdi hiç vermesem aramaz...

yeliz dedi ki...

selam, meyva ne güzel fikir, eminim duru çıldırıyordur. emziğin kolaylık olduğunu söylerler ama çok zor bıraktırılıyormuş. Ben çocukken teyzem emziği bıraktırmak için içine sirke koyup öyle vermiş bana. Bir daha da emzik istememişim. Biraz gaddarca ama işe yaramış:))

Mon Petit Chou dedi ki...

Yosunbuka, seni çok özlemiştik, iyi ki geldin ziyaretimize, Duru'da sorup duruyordu zaten. güzel tariflerini bekliyoruz.

Ayşe'ciğim geçen gün Duru'nun dolabını yerleştirirken bir tane emzik buldum. bir arkadaşımızın hediyesiydi. ne yapacak diye eline verdik, bizim kız onu diş kaşımakta kullanıyor emmeye niyeti yok.

Yeliz, sirke dedin de aklıma geldi ben bir kaç günlükken yengem turşu suyu içirmiş. o günden beri turşu, sirke, limon,... gibi ekşi ve tuzlu şeylere bayılırım. herhalde benim emziğimi sirkeye batırsalardı bırakmak şöyle dursun aksine daha çok emerdim. Allah'tan Duru emzik ve biberon almıyor.