8 Şubat 2009 Pazar

Zeynep Bebek ve Yine Ben

Dün 1,5 aylık Zeynep Bebeği görmeye gittik. Çok şirin bir bebek, küçücük olmasına rağmen benden çok saçı var. Sanırım o da benim gibi kucakta uyumayı seviyor ( ben küçükken kucakta uyurdum şimdi yatağımdan başka yerde uyumuyorum.). Postun sonunda Zeynep bebek için çaldığım ninniyi dinleyebilirsiniz. Bir ara uyumamak için direniyordu. Ben de bebeğin halinden en iyi bebek anlar deyip geçtim piyanonun başına. İlk başlarda çok dikkatimi çekmese de iş resim çektirmeye gelince soluğu hemen Zeynep'in yanında aldım. Ne de olsa ben bir ablayım ona hayatı benim öğretmem lazım. Nasıl poz verilir, anne nasıl çileden çıkarılır, hangi eşyalar zararlıdır, yemek yememek için nasıl uyku taklidi yapılır gibi bir sürü hayat tecrübemi ona aktarmam lazım. Tabi bunun için de daha sık görüşmemiz lazım. Büyüklerin dediğine göre mesafeler ve günlük yaşam koşuşturması buna pek izin vermiyormuş.Ben yine de Zeynep'ten söz aldım. Ne yapıp ne edip annesiyle babasını ikna edip baharda bize meyve toplamaya gelecek. Ben ona çok sevdiğim elma ve eriklerden vereceğim. Bu sene babam bahçemizi ekerse beraber dallarından domates ve biber toplayacağız. Geçen sene su olmadığı için domateslerimiz çabuk kurudu ama biberlerimiz çok güzeldi. Hele bir salatalığımız vardı ki sormayın, kıtır kıtır. Ali amcanın tarlasından da taze taze patates alırız. Bugün hava güzel olsaydı kuşburnu toplamaya gidecektik ama dışarıda fırtına var. Sadece bunlar mı var, hayır; vişne, kiraz, incir, iğde, dut, şeftali, kayısı, karadut, böğürtlen, mantar, kuzukulağı, armut. Bu kadar meyve muhabbetinden sonra karnım acıksa herhalde annem çok mutlu olurdu ama ne gezer, ben yine bir haftadır yemek yememe modumdayım. Zeyneplerde zar zor 10 kaşık yemek yedikten sonra beni çağıran Zeynep'in odasına dalıverdim. Bu bebeği de odasından aldım tabi Banu Teyzeden izin alarak. Bizimkiler başkalarının eşyasına izinsiz dokunmam konusunda çok hassaslar. Ben de bu şirinlik olduktan sonra kimseden izin almama gerek kalmadan kendiliğinden verirler.
Zeyneplerden çıktıktan sonra planımız eve dönmekti ama hava güzel olunca, uzun zamandır da gitmedik bir cadde turu yapalım dedik. Hem de Mothercare'den biraz alışveriş yapma zamanı da gelmişti. Eskiden evimize yakın olduğu için nerdeyse her hafta sonu Bağdat Caddesi'ne giderdik. Lojmana taşındığımızdan beri İstanbul'a o kadar sık gidemiyoruz.
Caddede dolaşmak çok keyifliydi, hele ben tek başıma yürümeye başlayınca annem koşmaktan bir hal oldu. Çevremde güvenlik kalkanı oluşturmaya çalışıyordu. Ben se bir oraya bir buraya koşturup duruyordum. Bir de insanlar bana ilgi gösterince iyice şımardım.
Yolun ortasında duran bu şeyler çok hoşuma gitti. Bunlardan kesin eve aldırmam lazım. Görmelisiniz çok entersan bir şey, yolun ortasında bunlardan bir sürü var, hangisiyle oynayacağımı şaşırdım.


12 yorum:

çise ve annesi... dedi ki...

Zeynep bebeğin saçları çok güzel kendiside eee kimin arkadaşı güzel Duru'nun, ANNE-KIZ gününüz de çok güzel geçmiş sevgiler....

cavidan dedi ki...

çok tatlı bi bebekmiş zeynep..yoldaki durumunuz aynı biz.ereni tutmak için resmen deli oluyorum etraftakilerde tuhaf tuhaf bakıyor:) yaz gelsede o meyvelerden bizde yesek bizimde yaylamız var..çok öptük.

inci ve annesi dedi ki...

ne şirin bir bebekmiş zeynep bebek... analı babalı büyüsün inşallah.
şu sebze ve meyveler bizim ağzımızı sulandırmadı desek yalan olur. Bizimde dayıdedemizin bahçesinde var onlardan bu yaz inşallah yemeye başlayabiliriz. annenle cadde anların da pek hoşumuza gitti. Koştur shaggycim koştur... bu yaz çok işin varrr

Mon Petit Chou dedi ki...

Çise'nin annesi bende saçlarına bayıldım, hep saçlı bir kızım olmasını isterdim ama maalesef bizim kız bana çekmemiş.

Cavidan, ne olacak bizim bu durumlar, hiç durmak bilmiyorlar. yakında iki büklüm kalacağım.

İnci ve annesi bu sayede kilolardan kurtulur muyum dersin. hiç sanmam diyorsun değil mi çünkü önce boğazı durdurmak lazım.

megoleman dedi ki...

allah analı babalı büyütsün zeynep bebeği.bahtı açık olsun.
kuzeyim büyür de bizde analı oğullu turlar atarmıyız?
taşınma telaşımız vardı çorba tarifi için teşekkür bu güne kaldı. bugün yaptık ve afiyetle içti oğlum.tekrar tekrar teşekkürler.

Mon Petit Chou dedi ki...

Kuzey bir büyüsün bak annesi gezmek nasıl da keyifli olacak bir o kadar da yorucu. çorbayı içmesine sevindim. yesin de kocaman olsun. ben ayına göre çorba tarifleri bulurum ona yeter ki Kuzey de Duru'nun yaptığı gibi yememezlik yapmasın.

minikkelebeğim dedi ki...

Zeynep bebege kocaman maşallah allah analaı babalı büyütsün saçları çok güzel gerçekten (ama durucum seninkiler daha güzel olmuş laf aramızda) Çok öpüyoruz sizi..

Mon Petit Chou dedi ki...

Ayşe çok özlemiştik sizi hoşgeldiniz, bir daha bu kadar arayı uzatmayın.

Belkıs dedi ki...

Zeynep bebeğe bayıldım, analı babalı büyüsün inşallah. Bizde Ece ile gezebilicekmiyiz öyle özendim yahuu :)

İkiz Annesi sdilek dedi ki...

Allah analı babalı büyütsün inşallah.Çok ttalı maşallah zeynepçik.Öptük sizi de.

Mon Petit Chou dedi ki...

Belkıs hele Ece bir yürümeye başlasın hiç durmayacaksınız emin ol.

Adsız dedi ki...

maaşallah zeynep bebek ço kama çok tatlı:)Allah nazarlardan saklasın..
oy oy ne güzel çıkmış tatlı duru resimlerde..küçük yaramazı ço kama çok öpüyorum..sevgilerimle..