29 Ocak 2009 Perşembe

İlk Ciddi Kaza

Korktun, korkuttun... Her zaman ki düşmelerden biri sandım. Ağlıyordun, belli ki canın yanmıştı. Yanına geldim, düştüğün yerden seni kaldırdığımda ağzının kenarından sızan kanı gördüm. Önce dişlerine baktım yerinde mi diye, seni kucağıma aldığım gibi nereye gideceğimi bilemeden sevgiliye seslendim. Sen kucağımda bir salona bir banyoya gidip ne yapacağımı bilmeden dolanıyordum. Sevgili gelip seni kucağımdan aldı, bol suyla ağzının içini yıkadı. Bense üstünü sırılsıklam yaptığı için içimden sevgiliye kızıp duruyordum. Yeni giysiler alıp üstünü değiştirmek için kucağıma oturttuğumda gözyaşlarını dindiremediğim, seni gözümden sakınamadığım için sen ne biçim bir annesin diyordum kendime. Neden engel olamamıştım, neden yanında olamamıştım. Ben bu düşünceler içindeyken içerden sevgilinin sesi beni kendime getirdi. Doktorunu aradım, rahat ol, dişlerini kontrol edeceğiz, damak yarılmamışsa problem yok diyordu. Sevgilinin muayenesi sonucunda dişler sağlam, dudağımız patlamış, silikon taktırmış gibi.
Yeri gelmişken kalıcı dişler ile ilgili olarak diş hekimimizin verdiği bir bilgiyi paylaşmak istiyorum. Şayet çocuğunuzun kalıcı dişi her hangi bir kaza sonucu yerinden çıkarsa dişi kök kısmından değil de ucundan tutup ( ne kadar kirli, çamurlu, vb. olursa olsun ) bir bardak sütün içine atıp en kısa zamanda diş hekiminin kapısını çalıyorsunuz ve dişi yerine yerleştiriyorlar. Ama burada zamanın çok büyük bir önemi var.

10 yorum:

cavidan dedi ki...

canım büyük geçmiş olsun bizde dün yaşadık o kazayı. eren'in burnunun kenarından kan sızdı gördüğüm anda ciğerim parçalandı. annelik ne zor bişeymiş diye düşünüyorum bazen. ama kendimizide hazırlamalıyız daha çok düşecek bu minikler allah büyük kazalardan korusun miinklerimizi.
ayrıca diş hakkında verdiğin iblgi içinde tşk ederiz. öptük.

nilay dedi ki...

canım çok geçmiş olsun..Allahım beterinden korusun...

Belkıs dedi ki...

Of vallaha ödüm koptu kaza başlığını görünce. Neyseki korktuğum gibi bişey değilmiş. Çok çook geçmiş olsun. Allah beterlerinden korusun.

Mısır Patlağı :) dedi ki...

Geçmiş olsun ..

yeliz dedi ki...

çok geçmiş olsun, nazarımız mı değiyor acaba? o kadar tatlı ki, insan dayanamıyor. ama çok az hasarla atlatılmış, buna sevinmek lazım.

şeker pasta dedi ki...

Mukaddescim çok geçmiş olsun canım, Kıyamam ben ona...Durucuğu Öpüyorum o güzel gözlerinden... Sevgiler canım..

inci ve annesi dedi ki...

shaggycim geçmiş olsun...
inci de kendini salıncaktan atıverdi geçen akşam dünya başıma yıkıldı. Allah beterinden korusun. Öpüyoruz kuzuyu...

Mon Petit Chou dedi ki...

hepinize çok teşekkür ederim. ne kadar dikkat etsek de çocuk bu değil mi düşe kalka büyüyecek.

Adsız dedi ki...

Minik Duru'nun gözyaşları ve sizin içinizin üzüntü ile yanması, büyük korku ile atan kalbiniz, çaresizlik ve insanın kendisine duyduğu kızgınlık ... Yaprak'ın dudak patlatmasından sonra anneannemiz dedi ki "ooooo, bu daha ne ki? biz sizi az hastaneye taşımadık ...". Çocukken haylazlıktan başıma gelen korkunç kazaları ve kan içinde kaldığım zamanları hatırlıyorum şimdi, hepsi bana oyun gibi gelirdi ... zavallı annem ve babam !

Adsız dedi ki...

geçmiş olsun canım bnim Allah korusun kazalardan..nazar mıdır? sık sık okumak lazım minik prensese..