19 Ocak 2009 Pazartesi

Pancar- Patates Çorbası

Ne zamandır Duru bugün ne yemiş bölümü yapmak istiyordum ama her gün yemek yapıp yedirmek için de çaba sarfedince akşama yemekle ilgili bir şey yapmak içimden gelmiyordu. Ama benim gibi hergün ne yedireceğim kaygısı taşıyan annelerle yaptığım tarifleri paylaşmak istiyorum. Tabi bunların bir kısmı benim uydur buldur yemeklerim ile bir kısmı da" Miniklerin Yemek Keyfi " adlı kitaptan
yaptığım yemeklerden oluşuyor. Bugünkü ilk tarifimiz kitabımıdan bir tarif, umarım minik melekler beğenirler.
Pancar- Patates Çorbası
Pişmiş bir kırmızı pancar
1 adet patates
150 ml süt
tereyağ
Patatesi yıkayın, soyun ve rendeleyin. 10-15 dakika kaynar suda pişirin. Soyulmuş ve küçük küpler halinde kesilmiş pancarı ekleyin.1-2 dakika daha pişirin. Süt ve tereyağ ekleyip blendırdan geçirin.
Pancarı nasıl pişireceğim diyorsanız yazarımız Nathalie Tuncer o konuda da bizi aydınlatıyor. "Kırmızı pancarlar kabuklarıyla pişirilir, yoksa renksiz olur. Tencere dibinde az suyla, pancarın büyüklüğüne göre pişme süresi 1 ila 1,5 saattir ( düdklü tencerede 35-45 dakika). Çatalın dişleri kolayca batıyorsa piştiğini anlarsınız."
Ben yazarın tavsiyesine uyup dört tane pancarı haşlayıp geri kalanıyla da pancar salatası yaptım. Bu işten en çok sevgili karlı çıktı çünkü pancara bayılır.
Bu arada yazarımızdan pancarla ilgili göz önünde bulundurulması gereken çok faydalı bir bilgiyi de unutmadan ekleyelim:" Pancar magnezyum, fosfor, potasyum ve A, B9, C gibi üç önemli vitamin içerir. Pancar yiyen bebeğinizin idrar ve dışkısının kırmızı renk alması sizi korkutmasın. Pnacarı bebeğinize sık sık sunmaktan kaçının, çünkü çerdiği oksalik asit kalsiyumu tutarak eksikliğine yol açabilir. Yanında yoğurt, süt gibi kalsiyumdan zengin süt ürünleriyle vermek doğru olur."
Resimde çorba pembe renkte çıkmış ama bildiğimiz kırmızı pancar renginde oluyor. Duru bugün yarım öğlen yarım da akşam olmak üzere toplam bir kase bu çorbadan içti. İlk deneyim için fena bir sonuç değildi.

8 yorum:

inci ve annesi dedi ki...

süper oldu bu iş hele de benim gibi ek gıdaya başlayacak biri için:) shaggy teycişi aydınlat bizi yemeklerinleee

megoleman dedi ki...

ellerinize sağlık çorba süper görünüyor. acaba kuzey içinde pancar uygun olur mu?(kuzey 7. ayı henüz bitirmedi) tabii sütsüz haliyle...

Mon Petit Chou dedi ki...

kitapta pancar çorbası 1 yaş sonrası grubunda verilmiş, en kısa zamanda Kuzey bebek için de bir tarif yayınlayacağım.

neslihan erzincan özgür dedi ki...

bayıldım bu pembiş çorbaya ben,büyükler de yiyebilir:-) eline sağlık canım.sevgilerimle...

İkiz Annesi sdilek dedi ki...

çok güzel görünüyor canım eline sağlık.Ama benim kuzular bu çorbayı yerler mi bilmiyorum.O kadar seçiciler ki.Ama denemek isterim.En azından ben tadına bakmış olurum.Ben de pancarı severim çünki.

Belkıs dedi ki...

Görüntü süper renge bayıldım ilk fırsatta denemeli :) Paylaşımada teşekkürler.

çise ve annesi... dedi ki...

çok güzel görünüyor çorba dan bıkan cadı kızım için bende deniycem...eline sağlık...

cavidan dedi ki...

çok hoş bi görüntü. valla iyi bi fikir oldu canım en kısa zamanda deneyeceğim.