7 Ocak 2009 Çarşamba

Sil Baştan

Yazının başlığını düşünürken aklıma birden "La Linea" bizim bildiğimiz adıyla " Bay Meraklı" geldi. Nasıl da eğlenirdim, çizerin yaratıcılığını hayran hayran seyrederdim. Özellikle de Bay Meraklı'nın beğenmediği şeyleri silip yeniden yapması çok hoşuma giderdi. Eminim ki hatırlamışsınızdır kendisini ama bu postla alakası nedir diye sorarsanız işte cevabı:
Bir haftadır Duru'yla yemek ve uyku düzenimizi sil baştan yapıyoruz. Daha bir ay öncesine kadar herşeyi pütürlü yiyen, balığı, muzu, kerevizi, patatesi, kısacası yiyebildiği ne varsa püre haline getirilmeden bir çırpıda yiyen kızımda çiğneme tembelliği başladı. Ağzına biraz büyük bir parça gelsin diliyle dışarı itiveriyor. Şimdi yeniden çiğneme egzersizlerine başladık ama ilkinden daha zor oluyor. Bu arada Duru biberon kullanmadığı için bir ay sonra işe başlayacak bakıcımıza kolaylık olsun diye bardağa geçtik. Şimdilik yarım fincan kadar sütü içirmeyi başardım. Hatta kendisi bile artık bardakla içebiliyor. Bu en azından sil baştanın sevindirici kısmı oldu bizim için.
İkinci değişim ise uyku düzenimizde oldu. Kendi başına uyuyabilen prenses yatağının altındaki bezelye tanesinden olacak geceleri sürekli uyanmaya ve meme olmadan uyumamaya başladı. Yalancı emzik de kullanmadığı için her seferinde ben kendimi feda etmek zorunda kalıyorum ki bu da gece içerisinde beş altı kez olunca bayağı yorucu oluyor. Bakalım dün gece yine kendi başına uyudu ve gece hiç uyanmadı. Bunda bir kereliğine sekiz olan uyku saatini dokuza çekmemizin etkisi var mı bu gece anlayacağız.
Haydi bakalım... Sil Baştan....

8 yorum:

YAMAN EFE dedi ki...

Allahım size kolaylıklar versin.Yemeyen bebek veya çocukla uğraşmak o kadar zor ki.Sanırım bunlar bizim sabrımızı deniyorlar:)))

İkiz Annesi sdilek dedi ki...

Canım yaa.benim kızlarımdan Damla da da çiğneme problemi var.İşine gelen şeyleri çok güzel çiğniyor.Ama işine gelmeyenleri çiğnemeden yutmaya çalışıyor.Eğer beğenmesse diliyle geri çıkarıyor.Yok yutmak istediyse yutamıyor ve öğürüp kusuyor.Karya ise zorla yemek yediyse mutlaka yedikten sonra hepsini kusuyor.Çok fena bu çocuklar.ALlah hepimizin yardımcısı olsun.Bizimkiler bebekliklerinden beri biberon kullandılar ama 8 aylıktan sonra biberonu almayı reddetti ikisi de.Sanırım anne sütünü kaynağından almak daha cazip geliyor onlara.Halbuki suyu biberonla içiyorlar hala.Neyse sizin yazınızı okuduktan sonra alıştırma bardağı almaya karar verdim bende.Öğlen gidebilirsem gidip alayım bari.
Sevgiler.

cavidan dedi ki...

ah osil baştanları bizde yaşıyoruz canım. yeme problemimiz var ama pütürlü şeyleri gayet güzel çiğniyor ama yemiyor:(( uyku dersen doğduğundan beri var yazmıştım. bilmiyorum aylar geçtikçe bu minikler herşeyin farkına varıp bizimle oyunmu oynuyorlar anlamıyorum:)

Mon Petit Chou dedi ki...

kesinlikle bu meleklerin benim anlamadığım bir düşünce yapıları var.ne zaman ne yapacakları belli olmuyor. hepimize kolay gelsin...

yeliz dedi ki...

tabii bebek bakımı konusunda ahkam kesemeyecek kadar tecrübesizim :) ama şu çizgi filme hasta oluyordum, aklıma gelince paylaşmak istedim. Hani b.kuyla kavga eder bir tip ya, acayip severdim karakteri:)

İkiz Annesi sdilek dedi ki...

İlk durağınız İzmir demek.Mukaddescim çok sevindim inan.Sabırsızlıkla bekliycem yazın gelmesini.

biberlieatnes dedi ki...

selam benım kızımda yeme sorunu olan bır kız ve aynen bıberon ve emzık kullanmıyor ben buyuyunce duzelır dıyordum ama okuduklarım ufacık hayallerımıde maalesef bıtırdı sabır dılemekten başka bir şey gelmıyor elımden...

Adsız dedi ki...

canımmm inşallah yeni duurma çabucak alışıverirsiniz..Allah tüm annelere kolaylıklar ve bi spet dolusu da sabır versin..çok öptüm tatlı duruyu:)