7 Ekim 2008 Salı

Kaçak İnşaat

Amerika'da mortgage sistemi göçtü, dünya krizin eşiğinde bu gidişle ev sahibi olamayacağız diye düşünürken neden biz de bir gecekondu yapmıyoruz dedim. Mağlum eskiden gecekonduyu kondurup seçim zamanı tapuyu alanlar şimdi yaşıyor. O gecekondularını müteahhitlere kat karşılığı veriyorlar. Bakarsınız biz de tapuyu alıp, üstüne bir de gökdelen diktirdik mi yaşadık gitti. İçime heyecan düştü bir kere hiç durur muyum, gerekli fizibilite çalışmasını yaptıktan sonra eldeki malzemelerle bir saatte gecekonduyu konduruverdim.

Herhangi bir kutu, kartondan da yapabilirsiniz, yapıştırıcı, eski bir dergi,makas, kurşunkalem ( bu kalem de hep böyle yapıyor, resim çektirmeyi sevmiyormuş, gene kaçtı) ve bir de ben de olmayan cetvel.Böyle bir evi ki bundan daha da büyüğünü ablamlar daha ben çocukken yapmışlardı. Ama onların ki mükemmel olmuştu. Ölçüleri tam, benim ki gibi eğri büğrü değil, açılıp kapanan pancurlar, bizim gecekondunun bir perdesi bile yok. Kocaman bir bahçesi, ağaçlar, çiçekler, ne yapalım eldeki tek arazi olan halının üstüne konduruverdik.


Dergiden sayfaları koparıp şeritler halinde kestim. Ölçü vermek isterdim ama cetvelim olmadığı için rastgele kestim. Sonra kurşunkalem yardımı ile boru şeklinde kıvırdım ve uçlarını yapıştırdım. Kalınlığı size kalmış, fakat fazla kalın olmamasında fayda var.

Daha sonra bunları kutunun üstüne yapıştırdım. Bir nevi kütük şeklinde oldular. Hani dağ evleri vardır ya, gözünüzde canlandırın işte onlar gibi. Aslında çatıyı da aynı şekilde yapmam gerekiyordu ama sıkıldığım için yine derginin kırmızı sayfalarından bir sayfa ile kapattım. İşte bir sofa bir bakla gecekondumuz tamam. Tabi 2 saat sonra zabıta Duru tarafından yıkıldı ama olsun sonuçta bir kaç saatliğine de olsa benim de bir evim oldu ya...


6 yorum:

şeker pasta dedi ki...

Eviniz hayırlı olsun:))
Eminim bu faaliyetler Duru'ya çok yararlı oluyordur. Devam...
Sevgiyla kalın

Adsız dedi ki...

very cool.

egeli dedi ki...

ne demek becerikli değilim..???bak 2 saate koca evi diktin daha ne olsun ??
ne kadar şirin oldu ,çocuklara çok güzel bir faaliyet aslında...sevgiler

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Canım benim çok güldürdün beni sabah sabah:-)))çok eğlenceli bir yazı olmuş,eve de bayıldım,güle güle kullan.sevgilerimle...

zerrin dedi ki...

ay gercekten mi...gelin gelin..ben heryeri gezdiririm size tabi yaninizda isterseniz..arabada 7 kisilik yayiliriz...
evde harika olmus,duru bayila bayila soker simdi onlari:)
nermin ona yaptigim evin kapisini kac kere acmaya calisti,benimde elimde tutkal surekli geri yapistiriyorum

yosunbuka dedi ki...

canım ne güzel bir evin olmuş..süper..çok çok öptümm