6 Ekim 2008 Pazartesi

Sonuç " 0 " Mı?


Duru bugün 10 aylıkoldu.Bir kaç gün sonra rutin kontrolümüz için Ecmel Amca'yı ziyarete gideceğiz. Vermiş olduğu karbonhidrat takviyesi de kilo almamıza yardımcı olmadı. Herhalde Zinco'ya başlayacağız. Kahvaltı, sebze yemeği, yoğurt, muhallebi hiç birini doğru düzgün yemiyor. Severek yediği tek şey balık ve meyve. Altıncı aya kadar önüne ne koyarsak tüketen kızım sancılı Bodrum seyahatinden sonra bir anda kendini kilitledi. Üç aydır ayni kiloda, belki kilo vermiyor olması da bir şans ama üzülmeden yapamıyorum. Yemek düzeninde olduğu gibi uyku düzenimizde tamamen bozulmuş durumda. Kendi başına uyuyan, geceleri bir ya da iki kez uyanan kızım gitti yerine emmeden uyuyamayan ve geceleri sayısını hatırlayamadığım kadar çok uyanan bir kız geldi. Kaç aydır yorgunluktan ve üzüntüden göçmüş durumdayım. Bir anne olarak başarısız mı oldum. Sonuç " 0 " mı?
Ben bir Tracy Hogg annesi değilim,olmadım bundan sonra da olamam. Duru'yu kitaplara göre yetiştirmedim belki hata ettim belki doğru olanı yaptım bunu zaman gösterecek. Duru için elimden gelenin en iyisini yapmak istemiştim.Ye,yat,oyna üçleminde büyütmedim. Biz daha çok ye, çevreyi tanı, yeni şeylere dokun, keşfet, araştır, anne göğsünde dinlen,yat sınırsızlığında zamanı geçirdik. Peki sonuç " 0 " mı?

Nazi kampında büyüyen bir çocuğun hikayesi var,birgün bloglar arası gezerken belki rastlarsınız belki de çoktan rastladınız ama o kadar güzel işlenmiş bir hikayeydi ki farkına varamadınız. Belki işin iç yüzünü bilmesem ben de inanırdım her tarafı saran toz pembe mutluluğa. Kıskanıyor muyum, Duru'nun da sistematik bir çocuk olmayışını, günde 17,5 saat uymayışını, kaşıklar arası sürenin uzunluğuna ağlayışını, akşam 7 de yatıp sabaha kadar hiç uyanmayışını kendi rahatım için kıskanıyorum. Evet kıskanıyorum var mı daha ötesi. Anneliğimi onun anneliği ile kıyaslamalarını kıskanıyorum. Mükemmel anne diye önüme getirmelerini kıskanıyorum.

Canım kızım bu yazının cevabını sen ver.. Sonuç " 0 " mı?

9 yorum:

Unknown dedi ki...

Hiçbir annenin emeği sıfır olamaz .Anneler herzaman çocukları için en iyisini yapar.Bence Duru için geçici bir durum Daha kendinizi sorgulayacağınız çok zaman olacak lütfen kendinize iyi bakın Duru'yu da çok öpüyorum.Siz çok başarılı bir annesiniz.

sibelinpenceresi dedi ki...

Sevgili anne;ben anne değilim ama
seni çok iyi anlıyorum.Bu aralar
Duru için çok üzülmüşsün bence
ana-kız bu zor günleri de atlatırsınız.
Sen ve Pınar tanıdığım çok iyi
anneciklersiniz.
Duru'yu ve seni öptüm belki yarın görüşürüz :)

Sevgiler.......

Berk'in annesi dedi ki...

lütfen kendini ve bebeğini diğer anne ve bebeklerle kıyaslama.her bebeğin kendine özgü bir yapısı var ve lütfen stres yapmamaya çalış çünkü bebişlerimiz bunu hissediyor ve bu durum ister istemez onlara yansıyor.berkin doktoru bize çok ilginç birşey söylemişti.anneler bebeklerini büyütürken içgüdülerine göre davranırlarsa %80 doğru karar veriyorlarmış, kitaplardan internetten araştırıp karar verirlerse bu oran %50 ye düşüyormuş.annelerimiz bizi kitaplara göre büyütmedi ama bizler çok güzel hayatlar kurduk kendimize, bu yüzden bazı şeyleri akışına bırakmak gerekiyor.yardım gerekirse biz hep burdayız unutma.

yeliz dedi ki...

kesinlikle hayır!!! bu kadar emek sevgi sıfır olamaz. Ben de geçici bir dönem olduğuna inanıyorum. hem balık ve meyve yemesi ne harika birşey!! pek çok çocuk yanına yaklaşmaz. Bu bile teselli olmalı. Hem Duru hiç de zayıf bir çocuk gibi görünmüyor, buradan mutlu ve sağlıklı bir bebek gülümsüyor bize:) onun gül yanaklarından öperim.

huysuz dedi ki...

her anne bebeği için en iyisini ister ve yapmaya çalışır. açıkçası ben Duru'yla ilgilenme tarzını, onun ağzından bloga yazdıklarını, ona öğretmeye çalıştıklarını çok hoş buluyor ve takdir ediyorum. çok samimi, içten geliyor tüm bunlar bana... sanırım yorgunluk biraz demoralize etmiş seni, doğal olarak. inan ki yeme problemi dışında çok yakın şeyler yaşıyoruz ve anlıyorum seni. 9 aydır oğlum da ben de doğru dürüst uyumadık :)çok haklısın, insan o uslu bebecikleri ve annelerini kıskanmıyor değil arada. ama emin ol ki bir kaç sene sonra dönüp arkana baktığında herşey çok boş ve bir o kadar da farklı gelecek. kendine çok iyi bak, minik kızına öpücükler...
unutmadan, ne olursa olsun yine de 7'de uyumasını istemezdim valla :) gerçekten çok erken değil mi ya?

Mon Petit Chou dedi ki...

hepinize desteğiniz ve verdiğiniz moral için çok teşekkür ederim. bazen tek başıma Duru ile ilgilenmek çok yoruyor ve arada sırada böyle isyanlar olmuyor değil.

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Canım arkadaşım böyle düşünmemelisin, tabiki iyi bir annesin ve kendini kimselerle kıyaslamamalısın.her bebeğin her annenini kendi yöntemleri var,kimse hazır reçetelerle büyümüyor. sadece biraz sabır,bu günler geçecektir.sonuçta bir rahatsızlığı yok ki sadece kilo almıyormuş,kilolu demek sağlıklı demek de değil ki.aslında bunların hepsini sen de biliyorsun tabiki.sadece moralin bozuk,yakın zamanda geçecektir canım.moralini yüksek tutumalısın.güzel annecik.sevgilerimle...

Gül dedi ki...

merhaba, lutfen kendini bu kadar uzme. ben basından beri bir rutin oturtmaya calisan bir anneyim ama bu konuda cok da baskıcı olmadım. zamanla kendi icgudulerini dınleyerek her seyin ve asıl bebegin icin olan en dogru seyi buluyorsun. her zaman dogru olmak zorunda degil. cunku her annenin ve her bebegin dogrusu birbirinden farkli. sistemli veya sistemsiz bebek gibi iki ayri uc yok. ne olur kendini birtakim kategorilere sokmaya calisma. yapmaya caistigimiz tamamen insani bir olgu, ve her zaman kendimizi basarisiz hissetmemiz o kadar dogal ki. umuyorum gecici bir donemdir, umuyorum doktor amcasi yeni ve iyi yeni yontemler bulabilir.

bence anne olmak = her an kendini suclu hissetmeye hazır olma durumu

lutfen kendini yıpratma, cunku sen gerildikce o daha da cok gerilecektir.

sevgiyle kal,
gul

Yasemin dedi ki...

merhaba, bence kendini bu kadar üzmen gerekmez diyeceğim ama ben de anne olduğum için bunun mümkün olmadığını biliyorum. bir kere en başta kimsenin seni kimseyle kıyaslamaya hakkı yok. her çocuk farklı olduğu gibi her anne de farklıdır. ve her çocuğun annesi tam kendisine göre programlanmıştır. ve ben inanıyorum ki sen sadece annelik hislerine ve iç güdülerine göre davranarak pırlanta gibi bir çocuk yetiştiriyorsun. yani sonuç hiç bir zaman sıfır olmaz. Duru senin yavrun ve o'nun için en iyi anne sen olduğun için Yaradan o'nu sana verdi. bence tadını çıkar ve sakın ama sakın kendini üzme. kendine ve bebeğine inanmaya devam et herşey yoluna girecek. ;)