10 Eylül 2008 Çarşamba

Dilber Dudağı

Ne zamandır yazacağım diyorum bir türlü Duru'nun aksiyon dolu günlerinden fırsat olmadı. Artık kısmet bugüneymiş. Ablam Duru'nun diş buğdayı günü içi dilber dudağı tatlısı yapmış. Mağlum önümüz bayram olunca unutmadan ekleyeyim dedim, kimbilir belki yapmak isteyen olur.


2 adet yumurta

3 çorba kaşığı yoğurt

1 paket margarin

1 su bardağı zeytinyağı

1 çorba kaşığı karbonat

700 gr un

250 gram ceviz

Şerbeti İçin: 2 buçuk su bardağı tozşeker

yarım limon

şekeri bir kaba boşalttığınızda bir parmağı geçecek kadar su

Bir paket margarini eritin ve hafifçe ılınmasını sağlayın. Unu havuz gibi açarak içine zeytinyağı, margarin, yumurta, yoğurt ve karbonat koyun. Hamur haline getirin.

Hamur kulak memesi kıvamına gelene dek yoğurun. Daha sonra hamuru üçe bölüp, merdane ile açın. Dövdüğünüz cevizleri hamurun üzerine yayın. Rulo yapıp yuvarlayın, merdane ile tekrar açın.,Bardakla daire şeklinde kesin. Kestiğiniz parçaların iki ucunu birleştirin. Yağlanmış tepsiye dizip fırına verin. Çıkarttığınızda üzerine soğuk şerbeti dökün.

Şerbeti için: 2 buçuk su bardağı şekeri, üzerini bir parmak geçecek kadar suyla kaynatın. Kaynattıktan sonra 5 dakika bekletip, yarım limonu için sıkın. Daha sonra dilber dudağının üzerine şerbeti dökün.

5 yorum:

Nilay Cinisli dedi ki...

Güzel yorumunuz ve ziyaretiniz için teşekkürler :)
Görüşmek umudu ile
Sevgiler

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Sevgili Mukaddesciğim(çok gzüel bir isim bu arada)bu tatlı benim ömrümün tatlısı,küçükkken bir komşu teyze yapmıştı ama ne lezzet, bir türlü sonra aynısını bulamadım:-( ama kendim yapmayı denememiştim senin tarifi deneyeceğim canım,çok güzel görünüyor,ablanın ellerine sağlık.

Diş buğdayı günü nedir,ilk kez duydum,ama çok şirin bi isim:-)))

sevgilerimle...

Mon Petit Chou dedi ki...

Neslihancığım teşekkür ederim. ablam bana iki tane tarif verdi, şayet istersen öbür tarifi de veririm.
diş buğdayına gelince bebeğin dişi çıktığı zaman bir merasim yapılıyor. istersen pastalı- börekli istersen hiçbir şey olmadan. yalnız benim yarma diye bildiğim buğday kaynatılıp misafirlere servis ediliyor. bunu ister tuzlu ister tatlı olarak servis edebilirsin. ben ceviz ve bonibon şeker ile servis yaptım.
sonra bebeğin önüne içinde değişik mesleklerin simgeleri olan bir tepsi geliyor, artık o neyi seçerse ilerdeki mesleğini de seçmiş oluyor inanışa göre. annem Duru'nun başından buğdayları da serpmemiz gerektiğini söylemişti ama biz yapmadık. canım istersen Duru'nun diş buğdayı görüntülerini diğer sayfalardan görebilirsin.

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Sevgili Mukaddes harika bir gelenekmiş hiç duymamıştım,hangi yöreye ait.

O zaman derim ki; sevgili Durunun diş buğdayı günü kutlu olsun efenim.kocamna öpüyorum onu....sevgilerimle...

(tarifi müsait olduğun zaman yazabilir misin canım.öptüm)

Adsız dedi ki...

canım ben bu konuyu atlamışım:( yoksa bu müthiş görüntüye yazmazmıydım?nefis görünüyor..mhhh..canım dediğin şekilde o yoğurt suyundan ya da p.altı suyundan kulanılabilir bunda da ..açmaların nefis olduğuna sevindim..duru ile ne güzel mamalar yapıyorsunuz..ellerinize sağlık..